Aprenentatge?


Jo, als meus 36 anys, estic aprenent molt, diria que és un moment on estic aprenent especialment, ja que estic suficientment calmada i amb harmonia amb mi mateixa, fet que em permet absorbir molts imputs exteriors. També penso que l'estat actual, tant a nivell personal com artístic, és el fruit del treball que he realitzat al llarg dels anys.

En aquest bon moment, se'm plantegen molts interrogants a nivell professional. Com ensenyar? Com arribar als estudiants si potser no és el moment? Com transmetre els continguts i, sobretot, els valors? En primer lloc, la meva motivació és fonamental, si jo estic viva es transmet. A més, l'energia, motivació i energia van de la mà. En segon lloc, per a aprendre, en general, cal també rutina: la constància en el treball és necessària per crear hàbits i per agafar destreses intel·lectuals i, també diria, personals. En tercer lloc, lligar allò que es vol ensenyar amb l'entorn i amb les vides dels nois i les noies que tinc davant, és a dir, des de rutes literàries, obres de teatre o espectacles a imatges que mostrin el context històric, social i artístic de l'època.

Cal creació? Sí, és necessària! Cal llegir texts originals i saber fer comentaris? Jo crec que també, de fet penso que és la font, l'inici d'on pot sortir la creativitat. Arribats a aquest punt, més preguntes, hi ha massa assignatures? L'horari és feixuc i rígid? Potser el sistema educatiu no està dissenyat per a ensenyar, potser té uns altres objectius...

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Només una vegada

A tots els que heu vingut