TAULA DE FILOLOGIA VALENCIANA
Aquest any vaig poder assistir a la V Jornada sobre el valència: ús i normativa, que es va celebrar a Ontinyent el 26 d'octubre, organitzada per La Taula de Filologia Valenciana. El programa estava format, majoritàriament, per docents que explicaven aspectes interessants de la pròpia experiència educativa.
Pep Estornell va encetar el torn de paraula amb la invitació d'un home major de La Vall d'Albaida que va contar una rondalla, posteriorment Pep va explicar el procès que havien seguit des de primer de l'ESO per recuperar les rondalles de la comarca fins arribar a publicar-les en un format d'allò més original. Pura Santacreu va detallar com treballava la llengua a partir de la toponimia. Paco Company va aportar recursos educatius diversos: festes de poesia, trivials en valencià, ampolles acompanyades de texs que es dedicaven a una causa solidària, entre d'altres. Juli Fenollar i Rosa Ribes van reflexionar sobre alguns punts claus de la seua experiència educativa. Jo també vaig tenir el plaer de participar, amb l'aportació de l'experiència teatral que he tingut amb l'alumnat, tant pel que fa a la realització com als materials, que al meu parer són escassos sobretot per a l'etapa de l'ESO.
Fora del context educatiu, però a partir d'experiències viscudes, Vicent Terol ens va contar l'ús educatiu d'un arxiu, on a partir del cognom i la documentació històrica es poden treballar aspectes sociolingüístics, i Francesc Gisbert va exposar les rutes literàries com a eina d'animació a la lectura, tant aquelles dissenyades com la possibilitat de crear-ne de noves.
Va resultar molt enriquidora la jornada; l'únic que vaig trobar a faltar és més temps perquè els i les oïents, en gran part professionals de l'educació, davant de les reflexions i experiències mostrades al llarg del dia, pogueren expressar l'opinió i aportar més punts de vista. A més, pel que fa a la part lingüística i gramatical, crec que es va crear certa confusió per la quantitat de novetats mostrades amb el trencament de la gramàtica tradicional i dispersió en els usos.
Aquesta trobada amb persones dedicades a la llengua i a la literatura paga la pena tant pel bon ambient que va regnar, per les noves idees que ja experimentades per altres docents podem aplicar a les classes així com per la coneixença de realitats i opinions diverses.
Pep Estornell va encetar el torn de paraula amb la invitació d'un home major de La Vall d'Albaida que va contar una rondalla, posteriorment Pep va explicar el procès que havien seguit des de primer de l'ESO per recuperar les rondalles de la comarca fins arribar a publicar-les en un format d'allò més original. Pura Santacreu va detallar com treballava la llengua a partir de la toponimia. Paco Company va aportar recursos educatius diversos: festes de poesia, trivials en valencià, ampolles acompanyades de texs que es dedicaven a una causa solidària, entre d'altres. Juli Fenollar i Rosa Ribes van reflexionar sobre alguns punts claus de la seua experiència educativa. Jo també vaig tenir el plaer de participar, amb l'aportació de l'experiència teatral que he tingut amb l'alumnat, tant pel que fa a la realització com als materials, que al meu parer són escassos sobretot per a l'etapa de l'ESO.
Fora del context educatiu, però a partir d'experiències viscudes, Vicent Terol ens va contar l'ús educatiu d'un arxiu, on a partir del cognom i la documentació històrica es poden treballar aspectes sociolingüístics, i Francesc Gisbert va exposar les rutes literàries com a eina d'animació a la lectura, tant aquelles dissenyades com la possibilitat de crear-ne de noves.
Va resultar molt enriquidora la jornada; l'únic que vaig trobar a faltar és més temps perquè els i les oïents, en gran part professionals de l'educació, davant de les reflexions i experiències mostrades al llarg del dia, pogueren expressar l'opinió i aportar més punts de vista. A més, pel que fa a la part lingüística i gramatical, crec que es va crear certa confusió per la quantitat de novetats mostrades amb el trencament de la gramàtica tradicional i dispersió en els usos.
Aquesta trobada amb persones dedicades a la llengua i a la literatura paga la pena tant pel bon ambient que va regnar, per les noves idees que ja experimentades per altres docents podem aplicar a les classes així com per la coneixença de realitats i opinions diverses.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada